Nuorodos
Peršokti į navigaciją
Peršokti į paiešką
Peršokti į turinį
Įjungti / išjungti versiją skaitymui
Praktiske opplysninger fra offentlige etater
Spausdinti

Egenmelding

Som arbeidstaker har du rett til egenmelding, det vil si selv å melde fra til arbeidsgiveren om arbeidsuførhet på grunn av sykdom uten å legge frem legeerklæring.

Hovedregelen er at retten til egenmelding kan brukes i opptil tre kalenderdager om gangen. Deretter må du levere sykmelding fra lege. Du kan bruke egenmelding fire ganger i løpet av en 12-måneders periode.

For å ha rett til å bruke egenmelding, må du ha arbeidet hos arbeidsgiveren i minst to måneder.

Egenmeldingsreglene kan variere. For å avklare egenmeldingsreglene der du arbeider, ta kontakt med arbeidsgiveren din.

Ankstesni straipsniai Sykdom når du er arbeidstaker

Siūlyk draugui

Siųlyti draugui
 
 

Mer info

Ring NAV Kontaktsenter 55 55 33 33